تحصیل در خارج از کشور در قبرس شمالی (هزینه تحصیل در قبرس و واجد شرایط بودن)

تحصیل در خارج از کشور در قبرس شمالی (هزینه تحصیل در قبرس و واجد شرایط بودن)

  • 34


قبرس شمالی کشوری امن و زیبا در قلب دریای مدیترانه است. هوا خوب است و می توان گفت که یک سوم جمعیت کشور را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. تحصیل در یک کشور کوچک امن ترین مکان در جهان با کمترین هزینه احتمالا یکی از مهمترین چیزها برای مهاجران است. اگر تمام اطلاعات در مورد تحصیل در قبرس شمالی را می خواهید لطفا بقیه دستورالعمل های این صفحه را ببینید.

مدارس قبرس شمالی

سیستم مدرسه در قبرس شمالی به کودکان 4 تا 6 ساله اجازه می دهد تا در دوره پیش دبستانی شرکت کنند. آموزش پیش دبستانی برای کودکان 4 تا 5 ساله اجباری نیست، اما برای کودکان 5 تا 6 ساله اجباری است.

دوره پیش دبستانی برای کلیه کودکان در مدارس دولتی و غیرانتفاعی اجرا می شود. والدین می توانند فرزندان 4 تا 6 ساله خود را به صورت رایگان در مدارس دولتی ثبت نام کنند.

سطح بعدی مدرسه ابتدایی یا ilk école است که کودکان 5 ساله در آن شرکت می کنند. مرحله بعدی Urta Ekol یا دبیرستان (راهنمای سابق در ایران) است که سه سال طول می کشد.

سطح بعدی آموزش که چهار سال طول می کشد، دبیرستان است. در زبان ترکی به آن دبیرستان می گویند و دانش آموزان می توانند رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند (مثلا دبیرستان و موسسه فنی حرفه ای و کالج سابق در ایران).

تفاوت مدارس دولتی و غیرانتفاعی

در کیفیت آموزشی تفاوت زیادی وجود ندارد و تفاوت اصلی در زمان پایان مدرسه است که تا ساعت 13:00 در مدارس دولتی و 18:00 در مدارس غیرانتفاعی برگزار می شود. .

هزینه تحصیل در مدارس قبرس شمالی

دولت قبرس شمالی اجازه تحصیل رایگان در مدارس دولتی را برای همه کسانی که دارای نوعی اقامت موقت یا موقت در این کشور هستند، داده است. این بدان معناست که همه افرادی که دارای ویزای اقامت (موقت یا دائم) در قبرس شمالی هستند، می توانند فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام کنند و از خدمات آموزشی رایگان دولت استفاده کنند.

در این مدارس خدمات نیز رایگان است. برخی از مدارس والدین را مجبور به پرداخت هزینه لباس می کنند، برخی دیگر این کار را نمی کنند. قیمت کتب درسی و لوازم التحریر را دولت تعیین می کند.

البته برخی از مدارس برای لوازم التحریر هزینه می گیرند. اما کتاب ها به صورت رایگان در اختیار همه دانش آموزان قرار می گیرد.

در مدارس غیرانتفاعی، هزینه تحصیل از حدود 3000 دلار در سال شروع می شود که شامل غذا و شهریه می شود. سرویس انتقال هزینه جداگانه دارد.

برنامه درسی در مدارس در قبرس شمالی

نمرات دوره ابتدایی عالی - خوب - متوسط ​​و نیاز به پیشرفت دارند و نمرات 1-10 در راهنمایی و دبیرستان. نمرات 1-7 نمرات نرمال و نمرات بالای 7 مقادیر خوب در نظر گرفته می شوند. در سال های تحصیلی شکستی وجود ندارد. اما اگر دانش آموزی در حین ارتقای مدرک نمرات کلی خوبی نداشته باشد، باید در سال آخر مدرک نمرات خوبی را کسب کند. ابتدا دو هفته پس از دریافت گواهینامه در امتحانات فارغ التحصیلی شرکت می کند و در صورت مردودی در امتحانات فارغ التحصیلی باید مجددا در سال آخر دوره مربوطه تحصیل کند.

آموزش زبان در مدارس قبرس شمالی

زبان تحصیل در تمامی مدارس (به جز مدارس بین المللی) ترکی است. آزمون ورودی ترکی در ابتدای سال تحصیلی برگزار می شود و در صورت قبولی دانش آموز باید قبل از شروع تحصیل در کلاس های ترکی شرکت کند و در صورت کسب نمره مثبت در آزمون پذیرفته می شود. کلاس

زبان آموزشی در مدارس غیرانتفاعی تنها در بخشی از دبستان ترکی است (برخی از مدارس ابتدایی غیرانتفاعی به زبان انگلیسی هستند، اما اکثر آنها به زبان ترکی هستند). دبیرستان در مدارس غیرانتفاعی معمولاً به زبان انگلیسی است.

مدارس غیرانتفاعی شامل هزینه های کنکور مجزا برای زبان انگلیسی و ترکی نمی شوند، اما دوره های آموزش زبان دارای هزینه جداگانه هستند.

مزایای تحصیل در مدارس قبرس شمالی برای آینده آنها چیست؟

دانشجویان تحصیلات تکمیلی در قبرس شمالی می توانند دوره های زبان ترکی را در دانشگاه ها با تخفیف بگذرانند. آنها راه آسانی برای تحصیل در دانشگاه های کشورهای دیگر دارند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در قبرس شمالی

همانطور که گفته شد برای پذیرش در دانشگاه های قبرس داشتن مدرک زبان الزامی نیست. چون همه دانشگاه ها در ابتدای هر ترم (سالی دو بار) آزمونی مانند آیلتس برگزار می کنند.

متقاضی با توجه به مدرک تحصیلی یا برای شرکت در کلاس های زبان در کنار دوره و یا تحصیل در موسسات تخصصی زبان به مدت یک یا دو ترم ملزم به ادامه تحصیل می باشد.

برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی باید دارای مدرک در رشته های تجربی یا ریاضی باشید. همچنین داشتن معدل دیپلم بالای 16 برای دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه خاورمیانه و معدل بالای 14 برای دانشگاه بین المللی قبرس ضروری است.

داشتن مدرک کارشناسی مرتبط با رشته مورد نظر در مقطع کارشناسی ارشد الزامی نیست و دانشجویان می توانند قبل از سه با گذراندن یکی از واحدهای ویژه در رشته مورد علاقه خود در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنند.

تحصیل در مقطع دکترا به مدرک لیسانس یا فوق لیسانس مرتبط نیاز دارد. تهیه درخواست دکتری نیز ضروری است.

اصل مدرک + ترجمه رسمی دیپلم + اصل ریز نمرات + ترجمه رسمی ریز نمرات + عکس شخصی روی زمینه سفید 3.4 + مدارک معتبر گذرنامه مورد نیاز دوره کارشناسی

کلیه مدارک مورد نیاز برای مدرک + اصل مدرک کارشناسی و ترجمه رسمی آن + اصل ریز نمرات کارشناسی و ترجمه مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی ارشد

کلیه مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی ارشد + اصل مدرک کارشناسی ارشد با ترجمه رسمی + اصل پایان نامه کارشناسی ارشد با ترجمه معتبر + پروپوزال تحقیق دکتری + پایان نامه و مدارک مورد نیاز دوره دکتری

شرایط تحصیل در قبرس شمالی

دولت قبرس شمالی قوانین مهاجرت را برای حفظ امنیت این کشور تشدید می کند. برای دانشگاه ها و اداره مهاجرت، یکی از مهمترین موارد در مورد ویزای دانشجویی این است که دانشجو در واقع در حال تحصیل است.

به عنوان مثال، به دلیل سهولت ویزای دانشجویی، افرادی که از این روش استفاده می کنند، از دانشگاه اخراج می شوند و زمانی که دانشجو از دانشگاه اخراج می شود، پلیس مهاجرت برای مدت کوتاهی اجازه می دهد. برای خروج از کشور یک ماه مجازات می شود و اگر خارج نشود هر روز مجازات می شود.

اگر در حین تحصیل جرمی مرتکب شود; دانشجو اخراج می شود و اجازه ورود مجدد به کشور را نخواهد داشت. ذکر این نکته ضروری است که تمامی دانشجویان پس از اتمام تحصیل در قبرس باید کشور را ترک کنند. تنها راه تمدید این دوره خرید ملک یا تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار است.

روش تحقیق در قبرس شمالی

تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی یا ترکی ارائه می شود. دوره های زیادی در دو دانشگاه مدیترانه شرقی، EMU و دانشگاه خاورمیانه، NEU، ترکیه ارائه می شود.

یادگیری زبان ترکی در قبرس برای کسانی که قصد کار در قبرس شمالی را دارند یک مزیت بزرگ خواهد بود. تنوع دروس در تمامی سطوح بسیار گسترده است و تدریس عمدتاً به زبان انگلیسی است.

EMU (مدیترانه شرقی) و NEU (خاور میانه) از جمله دانشگاه هایی هستند که آموزش آنلاین را ارائه می دهند.

گرایش های مختلف در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه ها از طریق آموزش از راه دور انجام می شود و این فرصت بسیار خوبی برای کسانی است که نمی توانند در قبرس تحصیل کنند اما در تلاش برای گرفتن مدرک از یک دانشگاه معتبر خارجی هستند. .

اخذ ویزای تحصیلی قبرس شمالی

فرآیند اخذ ویزای تحصیلی قبرس euromy.info ساده و آسان است. متقاضیان تحصیل در قبرس پس از پذیرش؛ آنها باید شهریه پایه را به دانشگاه بپردازند.


پس از پرداخت، دانشگاه نامه تاییدیه ای را در اختیار دانشجو قرار می دهد. این مدرک شامل شماره دانشجویی متقاضی و نامه ای به پلیس مهاجرت فرودگاه ارجان با این مضمون است: این فرد دانشجوی رسمی دانشگاه ما است و باید مراحل ویزا را تکمیل کنید.

دانشجو پس از گذراندن از پلیس فرودگاه و اخذ ویزای فرودگاهی به مدت 3 ماه؛ وارد قبرس شمالی می شود و پس از ثبت نام رسمی در دانشگاه؛ برای اقامت دانشجویی اقدام کنید. درخواست اقامت به صورت آنلاین ارسال می شود و دانشجو می تواند برای یک دوره شش ماهه، یک ساله یا دو ساله برای ویزای دانشجویی اقدام کند.

مراحل به صورت آنلاین انجام می شود و نیازی به حضور فیزیکی در ادارات دولتی نیست. تنها کاری که دانشجویان باید انجام دهند این است که تحت معاینه پزشکی قرار گیرند که ثابت کند فرد متقاضی تحصیل در قبرس از بیماری های واگیردار رنج نمی برد.

تمامی این مراحل از ابتدا تا انتها توسط دپارتمان Euromaine به صورت رایگان برای دانشجویان عزیز انجام می شود.

بهترین برای آموزش با کیفیت و مقرون به صرفه، گروه پزشکی: دانشگاه ADACENT

این دانشگاه در سال 2015 توسط گروه آموزشی اروپا تاسیس شد و سابقه بیش از چهل سال ساخت مراکز علمی معتبر را دارد. دفتر مرکزی این دانشگاه در استانبول ترکیه قرار دارد. تیم موسس آداکونت همکاری بسیار خوبی با دانشگاه کنت اوهایو دارد که یکی از مزایای این مرکز علمی است.

به غیر از گروه پزشکی، این دانشگاه تنها سه دوره کارشناسی را ارائه می دهد: حقوق - انگلیسی - تجارت و اقتصاد.

امتیاز کل: حدود 800

بهترین از نظر شهریه: دانشگاه بین المللی CIU قبرس

این دانشگاه بورسیه های بسیار خوبی را به دانشجویان بین المللی ارائه می کرد. این اولین انتخاب برای بسیاری از متقاضیان است.

امتیاز کلی: حدود 2200

بهترین برای تحصیل خلبانی: دانشگاه آمریکایی GAU گیرنه

دوره های آزمایشی در گیرنه، ایالات متحده آمریکا بر اساس IAA توسعه و اجرا شده است (مخفف International Academy of Aviation). دوره های ارائه شده در بخش هوانوردی شامل مدیریت پرواز و خلبانی است

شرایط پذیرش دوره عملی:

متقاضیان باید گواهی سلامت اولیه (کلاس 1) صادر شده توسط مرکز پزشکی هوانوردی تایید شده داشته باشند. این برگه باید توسط اداره کل هواپیمایی کشوری (DGCA) اطلاع داده شود. گواهی سلامت مربوطه تضمین می کند که دانشجو برای پروازهای خاص هیچ محدودیتی ندارد.

ارائه گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی عدم سوء پیشینه از کشور مبدا با ترجمه رسمی.

مدارک رایج برای ثبت نام شامل ترجمه مدارک تحصیلی، پاسپورت و عکس می باشد

هزینه تحصیل این دوره تقریباً هفت هزار یورو در سال (6950 یورو) می باشد.

سطح عمومی: حدود 6000

بهترین برای تحصیل در علوم دریایی، مهندسی دریا و ناوبری: دانشگاه کیریا

دپارتمان علوم دریایی این دانشگاه که در شهر زیبای گیرنه واقع شده است، رشته های مختلفی از مهندسی گرفته تا ماهیگیری را ارائه می دهد. البته اکثر دوره ها برای دانشجویان طراحی شده است.

رتبه کل: حدود 8000

برای تحصیل در قبرس شمالی باید با قیمت غذا در این کشور آشنا شوید. واحدهای پولی آن شامل لیر، دلار، یورو و پوند است. از آنجایی که هزینه زندگی در این کشور به طور کلی نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار ارزان است، بسیاری از ایرانیان و دانشجویان بین المللی مشتاق تحصیل و اقامت در آن هستند.

جالب است بدانید که هزینه های مسکن در قبرس شمالی ارزان تر از قبرس جنوبی است. بسیاری از مردم جنوب قبرس فقط برای کار و تحصیل به جنوب می روند و شمال قبرس را برای زندگی و گذراندن تعطیلات انتخاب می کنند.

هزینه های زندگی شامل غذا، اجاره، حمل و نقل عمومی، بهداشت و مراقبت شخصی، رستوران، غذا، پوشاک، اینترنت، تحصیل، لوازم التحریر و غیره است.

البته، از آنجایی که مالیات ها دائما در حال تغییر و به روز رسانی هستند، ممکن است تا زمانی که این محتوا را می خوانید، روزها یا ماه ها از اظهارنامه مالیاتی خود عقب بیفتید. بنابراین ترجیح ما این است که برای اطلاع از هزینه های زندگی در این کشور و دریافت اطلاعات به روز با کارشناسان مورد اعتماد Euromay تماس بگیرید. اما هزینه های به روز شده را در جدولی جداگانه در قسمت قبل ثبت کرده ایم.

همچنین مشاهده شده است که برخی از سایت ها شامل هزینه های چند سال قبل می شوند که در نتیجه اطلاعات نادرست به دانش آموزان می دهند و مشکلات زیادی را ایجاد می کنند. به طور کلی باید بدانید که قیمت ها به سرعت افزایش می یابد. معمولا قیمت کالاهای اساسی به لیر محاسبه می شود. پس سعی کنید هزینه ها را کنترل کنید، مثلا در فصول گرم سال درب خانه یا درب بالکن را باز بگذارید، اما پشه بد را فراموش نکنید. در این صورت می توانید در مصرف برق صرفه جویی کنید، زیرا کولرها و دیگ های برقی بسیار برقی هستند.

عزیزان لطفا توجه داشته باشید که هزینه ها یکسان نیست و قیمت ها بسیار افزایش یافته است. اگرچه میزان دستمزد نیز افزایش خواهد یافت. اما باید بدانید که در اکثر موارد چنین هزینه هایی در قبرس شمالی بسیار بیشتر از ایران خواهد بود.

امیدواریم همه صاحب خانه و ملک شوند، زیرا بیشترین هزینه زندگی در قبرس مربوط به هزینه اجاره خانه است. البته مراقب باشید اگر شغل خوبی در این کشور دارید، معمولاً برای پرداخت مالیات مشکلی نخواهید داشت.

مالیات اقامت برای دانشجویان در قبرس شمالی

هزینه اقامت برای دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه های قبرس شمالی شامل دو بخش است: هزینه خوابگاه و هزینه اداره مالیات. در صورت پرداخت این هزینه ها پس از چند ساعت پیامک برای دانشجو ارسال می شود و شما می توانید پس از مراجعه به وب سایت ویزای خود را دریافت کنید. هزینه کل اقامت کمتر از صد دلار خواهد بود.

مزایا و معایب تحصیل در قبرس شمالی

معایب تحصیل در قبرس شمالی کوچک بودن زمین است. قبرس شمالی دارای پنج شهر بزرگ و دهکده های زیبا با جمعیتی کمتر از یک میلیون نفر است.

بازار کار قبرس: اقتصاد این کشور مبتنی بر صنعت ساخت و ساز و گردشگری است. و اگر رشته تحصیلی شما در این راستا نیست، نباید امید زیادی به کار آینده در این کشور داشته باشید.

قبرس شمالی و جنوبی اعضای پیمان شینگن نیستند: اخذ ویزای شینگن از قبرس شمالی به هیچ وجه سخت نیست، اما مراحل اداری وجود دارد که متقاضی باید آنها را طی کند.

کیفیت تحقیق در قبرس شمالی

هیچ بودجه ای لازم نیست

به شرکای خود اجازه دهید در حین مطالعه بمانند

بگذارید مدتی کار کند

بیمه درمانی جامع و خدمات دانشجویی

احتمال تطبیق واحدهای منتقل شده

بدون شرط سنی

به مکالمات دانشگاهی توجه نمی کند

مدرک زبان لازم نیست

14 مزیت تحصیل در قبرس شمالی

در حالی که برخی از مزایا و معایب تحصیل در قبرس شمالی در جدول بالا ذکر شده است، در زیر به تفصیل این موضوع را مورد بحث قرار خواهیم داد.

1) هوای تمیز و بسیار تمیز

یکی از مزایایی که بسیاری از دانشجویان را به تحصیل در قبرس شمالی علاقه مند می کند، هوای پاک و بدون آلودگی در این کشور است. از آنجایی که قبرس شمالی دارای پوشش گیاهی زیادی است، به دلیل این حفاظت، مشکل آلودگی هوا را کنترل می کند. حتی افراد مسن نیز می توانند در این کشور به خوبی زندگی کنند و تاثیر مثبتی بر سلامت آنها دارد.

2) نرخ مالیات پایین

یکی دیگر از مزایای تحصیل در قبرس شمالی مالیات پایین آن است. به همین دلیل بستر مناسبی برای همه کسب و کارها و برای هر گروهی وجود دارد. برخی از کشورها در سال‌های اخیر نرخ مالیات خود را افزایش داده‌اند، اما هنوز در مقایسه با اکثر کشورها مالیات بسیار پایینی دارند.

3) خدمات پزشکی با کیفیت بالا

از جمله امکاناتی که دانشجویان علاقه مند به تحصیل در این کشور هستند خدمات پزشکی با کیفیت و با هزینه کم است. جالب است بدانید که چنین خدمات پزشکی برای شهروندان و تمامی دانشجویان قبرس شمالی کاملا رایگان است.

4) امکان افتتاح حساب بین المللی

یکی دیگر از مزایای تحصیل و زندگی در قبرس شمالی این است که می توانید یک حساب بین المللی در این کشور افتتاح کنید. همانطور که می دانید این حساب ها مزایای زیادی برای تراکنش های مختلف دارند.

5) محیط بسیار آرام

از آنجایی که قبرس شمالی دارای پوشش گیاهی منحصر به فرد و جذابی است، مکانی آرامش بخش به حساب می آید. حتی در مرکز شهر هم با شلوغی زیادی روبرو نخواهید شد.

6) انگلیسی، زبان رایج در این کشور.

با این حال، زبان رسمی قبرس شمالی ترکی است. اما در کنار ترکی، زبان انگلیسی نیز در تمام مراکز شهری رایج است. از آنجایی که این کشور توریستی محسوب می شود، بومیان و خارجی ها نیز به زبان انگلیسی مسلط هستند. اگر دانش عمومی زبان انگلیسی داشته باشید با چنین مشکلی مواجه نخواهید شد. به طور کلی، حدود 90 درصد از مردم قبرس شمالی به زبان انگلیسی مسلط هستند، اگرچه در بیشتر موارد انگلیسی صحبت نمی کنند.

7) دانشگاه های معتبر بین المللی

از آنجایی که در قبرس شمالی دانشگاه های بین المللی معتبر زیادی وجود دارد، دانشجویان علاقه زیادی به تحصیل در این کشور دارند. زیرا اگرچه مدارک معتبر دریافت می کنند، اما روند پذیرش آسان تری نسبت به سایر دانشگاه های اروپایی و ترکیه ای دارند.

8) وضعیت اقتصادی بسیار مساعد

از آنجایی که اقتصاد قبرس شمالی بسیار پیشرفته و بسیار آینده نگر است، اگر افراد با تحصیل مهاجرت کنند، وضعیت اقتصادی بسیار مطلوبی خواهند داشت.

9) امنیت بسیار بالاست

میزان جرم و جنایت در قبرس شمالی بسیار پایین است و این کشور بسیار امن در نظر گرفته می شود. همچنین از آنجایی که کشور توریستی شناخته شده ای است، حتی می توانید بدون هیچ نگرانی شبانه خرید و گشت و گذار کنید.

10) شهریه گران نیست

از آنجایی که قبرس شمالی به دانشجویان بین المللی این فرصت را می دهد که مدرک خود را با هزینه های تحصیلی بسیار مقرون به صرفه کسب کنند، دانشجویان علاقه زیادی به تحصیل در این کشور دارند. بسیاری از دانشگاه های قبرس شمالی تا 50 درصد بورسیه تحصیلی برای دانشجویان ارائه می دهند. در نتیجه، این ویژگی ها آن را ارزان تر از سایر دانشگاه های سراسر اروپا می کند.

11) تنوع فرهنگی زیاد

یکی دیگر از مزایای تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی این است که دارای تنوع فرهنگی زیادی است. بنابراین این امر بر شخصیت فکری افراد تأثیر مثبت می گذارد، حتی می توانند در آینده با آگاهی بیشتری درباره شغل مورد نظر خود تصمیم بگیرند زیرا با فرهنگ های مختلف آشنا شده اند. فراموش نکنید که محیط چندفرهنگی شرایط منحصر به فردی را برای افراد فراهم می کند تا با دانش آموزانی از سراسر جهان ملاقات کنند. در نتیجه دیدگاه های آنها تقویت می شود و درک وسیع تری از جهان به دست می آورند. حتی مهارت های ارتباطی و بین فردی آنها نیز بهبود یافته است.

12) امکان ماندن در کنار دانشجو در دوران تحصیل

یکی دیگر از مزایای تحصیل در قبرس شمالی این است که شریک دانشجو نیز می تواند در حین تحصیل در این کشور اقامت کند. در این صورت این نوع همراهی می تواند کمک شایانی به دانش آموز کند. البته توجه داشته باشید که دانشجوی همراه باید قوانین را رعایت کرده و مدارک و وجوه مورد نیاز را ارائه دهد.

13) اجازه کار پاره وقت در حین تحصیل

کسانی که برای تحصیل به قبرس شمالی مهاجرت می کنند می توانند در حین تحصیل به صورت پاره وقت کار کنند. به همین دلیل به افزایش درآمد آنها کمک زیادی می کند. علاوه بر این، آنها تجربه کافی برای یافتن شغل طولانی مدت پس از فارغ التحصیلی خواهند داشت.

14) ورود رایگان به دانشگاه های قبرس شمالی

یکی دیگر از مزایای تحصیل در قبرس شمالی این است که هیچ یک از دانشگاه های قبرس شمالی برای تایید مدارک شما هزینه ای دریافت نمی کنند. در واقع، از درخواست اولیه تا ارسال پذیرش اولیه هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنید. تنها پس از پذیرش اولیه باید هزینه ای را به دانشگاه پرداخت کنید تا پذیرش نهایی به شما تعلق گیرد و مشخصات دانشجویی شما در سیستم اداره مهاجرت قبرس شمالی ثبت شود. البته در این مورد مشورت با کارشناسان و نهادهای معتبر ضروری است.

مشکل در تحصیل در قبرس شمالی (موضوعات اصلی)

با وجود اینکه قبرس شمالی مزایای زیادی دارد، اما باید معایب آن را نیز بدانید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای تحصیل در این کشور بگیرید.

1) درآمد ماهانه نسبتا کم است

اگر قصد تحصیل در قبرس شمالی را دارید باید بدانید که متوسط ​​درآمد برای مشاغل پاره وقت در این کشور کم است. البته این نکته را فراموش نکنید اگر در برخی کارها مهارت و توانایی کافی دارید، می توانید درآمد بسیار خوبی کسب کنید. اما توجه داشته باشید که مشاغل پاره وقت در قبرس شمالی کم درآمد هستند که شما را در دردسر بزرگی قرار می دهد. به یاد داشته باشید که اگر با ویزای کار به این کشور مهاجرت کنید با درآمد کم مواجه نخواهید شد و پایه حقوق در این کشور 50 درصد بیشتر از ترکیه است.

2) مشکلات در اجاره خانه

از آنجایی که تقاضا برای اجاره خانه در قبرس شمالی بسیار بیشتر از خرید است، یافتن خانه برای اجاره دشوار می شود. مگر اینکه خانه مورد نظر خود را به صورت آنلاین از ایران انتخاب کنید.

3) سیستم حمل و نقل عمومی ضعیف

یکی دیگر از معایب تحصیل در قبرس شمالی این است که سیستم حمل و نقل عمومی در این کشور بسیار ضعیف است. اگر ماشین ندارید در نتیجه اتوبوس های بسیار کمی در شهر وجود دارد. گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید برای وسیله نقلیه ای که می خواهید به آن برسید، مدت زیادی صبر کنید. گاهی اوقات در تعطیلات آخر هفته حتی می دانم که اتوبوس های عمومی در این کشور یکشنبه ها کاملاً متوقف می شوند. تاکسی بسیار گرانتر از اتوبوس و مترو است. در نتیجه بهتر است سرمایه کافی برای خرید خودرو داشته باشید. اما اگر آن بودجه را نداشته باشید، با چالش های زیادی روبرو خواهید شد. در واقع، دلیل سیستم ضعیف حمل و نقل عمومی، جمعیت اندک این کشور در حدود 400 هزار نفر است.

4) تنوع کم کالاهای مصرفی

از آنجایی که قبرس شمالی جزیره ای کوچک با جمعیت کم است، برخی از برندهای معروف در فروشگاه های این کشور موجود نیستند.

5) محدودیت های سفر قبرس شمالی

یکی دیگر از معایب مهم تحصیل در قبرس شمالی این است که ممکن است بلیط در زمان انتخاب شده در دسترس نباشد. در حال حاضر پروازهای مستقیم به ایران محدود بوده و ماهی یک یا دو بار انجام می شود و برای سفر به ایران یا سایر کشورها ابتدا باید به یکی از شهرهای ترکیه پرواز کرده و از آنجا به مقصد مورد نظر با ترانزیت هوایی استفاده کنید. .

یک شهر دانشجویی در شمال قبرس

قبرس شمالی کشور کوچکی است که از پنج منطقه اصلی تشکیل شده است. فاماگوستا یک شهر دانشجویی در قبرس شمالی است. حدود یکصد و بیست هزار دانشجوی بین المللی در این کشور زندگی می کنند که بیش از 70 درصد در فاماگوستا زندگی می کنند.

بسیاری از دوستانی که در قبرس شمالی تحقیق می کنند همیشه می پرسند فاماگوستا چه تفاوتی با ماگوسا دارد. ابتدا فرض می کنیم که تلفظ Magusa نادرست است و تلفظ صحیح Mausa است. زیرا املای ترکی این شهر MAĞUSA است و تلفظ صحیح آن g نیست.

موسی مرکز استان فاماگوستا است. استان فاماگوستا استان بزرگی است که شامل ایسکال یا ایسکال می شود. فاماگوستا یک شهر ساحلی زیبا در شرق جزیره است و دارای آثار باستانی زیبا و غنی از جمله قلعه Otel Lo و خرابه های باستانی سالامیس است.

دلیل اصلی افزایش تعداد دانشجویان خارجی در این شهر هزینه کم زندگی و تفریح ​​و از همه مهمتر وجود قدیمی ترین و معروف ترین دانشگاه قبرس شمالی یعنی دانشگاه مدیترانه شرقی در این شهر است.

دانشگاه AMU شرایط پذیرش آسانی دارد، اما پس از فارغ التحصیلی از این دانشگاه، ورود به آن آسان نیست و دانشجو را ملزم به تلاش و درک دروس می کند.

جالب است بدانید که بسیاری از دانشجویانی که در گیرنه و لفکوشا تحصیل می کنند نیز در فاماگوستا زندگی می کنند. همه دانشگاه ها دارای خدمات بین شهری رایگان هستند. و همین مشکل باعث شد که بسیاری از دانشجویان فاماگوستا را برای زندگی و دانشگاه های دیگر شهرهای دیگر را برای تحصیل انتخاب کنند.

او در دانشگاه قبرس شمالی زبان تدریس می کند

زبان تحصیل در دانشگاه قبرس شمالی انگلیسی و ترکی است. در برخی از دانشگاه های قبرس شمالی، دروس به زبان عربی نیز تدریس می شود. اگرچه واقعاً به زبان تحصیل دانشجو بستگی دارد، اما اگر مدرک شما به زبان انگلیسی باشد، نه تنها در خارج از کشور شهرت خوبی خواهید داشت، بلکه اگر قصد ادامه تحصیل در کشورهای دیگر را دارید، دیگر نیازی به داشتن زبان نیست. گواهی.

اعتبار سنجی دانشگاه های قبرس شمالی

جالب است که دانشگاه های قبرس شمالی برای تحصیل در قبرس توسط نهادهای مختلف ملی و بین المللی معتبر و شناخته شده هستند. شورای آموزش عالی ترکیه تمامی دانشگاه های این کشور را تایید می کند و تضمین می کند که استانداردهای آکادمیک مطابقت دارند. همچنین مدرک دانشگاهی که از قبرس شمالی دریافت می کنید توسط هیئت آموزش عالی ترکیه و مرکز ملی اطلاعات اعتباربخشی بریتانیا به رسمیت شناخته می شود. ضمنا تمامی وزارتخانه های علمی کشورهای مختلف بهترین دانشگاه های این کشور از جمله دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه خاور نزدیک را می شناسند و مدارک تحصیلی این دانشگاه ها را معتبر می دانند. این دو دانشگاه دارای تاییدیه علمی وزارت علوم کشورمان ایران می باشند و پس از اخذ مدرک از این دانشگاه ها می توانید مدرک خود را تکمیل و در ایران ادامه تحصیل و یا کار کنید.


شناخت چنین دانشجویانی باعث می شود که در ترکیه، انگلستان و سایر کشورها نیز به دنبال فرصت های شغلی باشند.

فرصت های شغلی برای دانشجویان بین المللی

همانطور که می دانید دانشجویان بین المللی کسانی هستند که برای تحصیل و تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود به کشور دیگری مهاجرت می کنند. قبرس شمالی فرصت های کاری را برای چنین دانشجویانی فراهم می کند تا مهارت های کاری خود را بهبود بخشند و درآمد خوبی کسب کنند.

فرصت های شغلی برای دانشجویان در این کشور وجود دارد.


  • تاریخ ارسال : پنج شنبه 24 اسفند 1402 ساعت: 7:53
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()

آهنگ قدیمی پازل بند به نام گریه چیه

  • 26

متن آهنگ پازل بند گریه چیه

هوای چشای تو بارونیه بارونیه بارونیه بارونیه!♫!
خدا منو تو رو داده به هم خدا میدونه من عاشقتم!♫!
بمون پیشم میخوام حرف دلو دیگه ساده بگم بگم عاشقتم!♫!
چقدر منو تو میایم به همو به هیچ کسی نمیدم دلم و!♫!
خودت میدونی تا آخر خط فقط عاشقم و فقط عاشقم و!♫!
هوای چشای تو بارونیه دریا تو چشم تو زندونیه!♫!
تو کی میدونی چجوری عاشقتم دیگه گریه چیه!♫!
منو کنار تو همه میشناسنم دیوونه دیوونگیای تو منم!♫!
همیشه میترسم از اون روزی که دلتو بزنم!♫!

 

دلم عاشق عاشق شدنه تو گردنت هنوز اسم منه!♫!
نمیشه تو برام عادی بشی دلم از قفسش داره پر میزنه!♫!
دلت بلده که دل ببره دلم از همه جا بی خبره!♫!
ببر دلمو که خوبه براش با تو تو سفره ولی بی خبره!♫!
هوای چشای تو بارونیه دریا تو چشم تو زندونیه!♫!
تو کی میدونی چجوری عاشقتم دیگه گریه چیه!♫!
منو کنار تو همه میشناسنم دیوونه دیوونگیای تو منم!♫!
همیشه میترسم از اون روزی که دلتو بزنم!♫!
هوای چشای تو بارونیه بارونیه بارونیه بارونیه!♫!

 

 آهنگ قدیمی پازل بند به نام گریه چیه


  • تاریخ ارسال : یک شنبه 13 اسفند 1402 ساعت: 7:37
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 30
            کل نظرات کل نظرات : 0
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 19
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 783
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 2
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 78
            آي پي امروز آي پي امروز : 6
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 261
            بازدید هفته بازدید هفته : 19
            بازدید ماه بازدید ماه : 3520
            بازدید سال بازدید سال : 30695
            بازدید کلی بازدید کلی : 115067

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 13.58.247.31
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            تبادل لینک هوشمند

            تبادل لینک هوشمند

              تبادل لینک هوشمند

              برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خبر و آدرس khoramnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






              خبرنامه

              خبرنامه

                براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



                آخرین نطرات کاربران

                آخرین نطرات کاربران

                  درباره ما

                    به وبلاگ من خوش آمدید

                  کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به خبر بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                  قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف