خرید مواد اولیه آزمایشگاهی

خرید مواد اولیه آزمایشگاهی

  • 30401

هدف ازاین پژوهش بررسی اثر سطوح مختلف شلغم فرنگیدر فرمولاسیون سالاد زمستانیبرتنوع زیستی فرآورده و تعیین برخی ویژگی­های پروبیوتیکی جدایه های لاکتیکی بود. بدین منظور، پس از تولید سالاد زمستانی با سه سطح مختلف شلغم فرنگی، تاثیر این ماده پری­بیوتیکی بر رشد باکتریهای اسیدلاکتیک موجود در فرآورده بررسی شد.جهت تعیین ویژگی­های پروبیوتیکی جدایه­های مذکور آزمایش­های تأییدی شامل بررسی مقاومت به اسید، بررسی مقاومت به نمک­های صفراوی و بررسی فعالیت ضد باکتریایی انجام پذیرفت. با توجه به اینکه پدیوکوکوسپنتوزاسئوس باکتری غالب در طی مراحل تولید سالاد زمستانی بود و نیز با توجه به تحمل غلظت نمک و اسید بالای این گونه، همچنین تولید پدیوسین­های گوناگون توسط آن، می­توان با بهینه کردن شرایط تولید و فرمولاسیون این فرآورده آن را به عنوان یک فرآورده سین­بیوتیک غیرلبنی بسیار با ارزش مطرح کرد. هدف تعیین روش بهینه آبگیری فراصوتی و بررسی شرایط اسمزی بر میزان انتقال جرم آن بود. مواد و روشها: دانه کنجد و بذرک به طور کاملاً تصادفی خریداری شد، سپس به صورت جداگانه آسیاب گردید و میزان چربی، پروتئین، فیبر و خاکستر آن ها اندازه­گیری شد. بشر توانست با استفاده از خاکستر تا حد زیادی ظروف را ضدعفونی کند و از شیوع بیماریها جلوگیری کند. 

در زمانهای قدیم بشر به این نتیجه رسید که میتواند از خاک و خاکستر به عنوان یک تمیزکننده استفاده کند و از خاکستر برای تمیز کردن ظروف غذاها به دلیل خاصیت خوبی که خاکستر از نظر شویندگی دارد استفاده کند. درگذشتهها ظروف و دستهای انسانها، منشأ اصلی منتقل شدن ویروسها و باکتریهای مضر در بین انسانها بود که عدم رعایت بهداشت فردی و ضدعفونی نمودن ظروف باعث میگردد که این ویروسها به سرعت در میان مردم شیوع پیدا کند. جو دوسر ارزن کوینو آهن به توانایی یادگیری کمک می کند ارائه پیشنهاد نشستن درپوش پیچ را جدا کنید و مهر و موم را به عقب برگردانید کاملاً پخته شده و آماده سرو است. می توان میزان نگهدارنده در محصول نهایی را کاهش داد. نتایج آنالیز دادهها نشان داد که تاثیر شیره خرما بر خصوصیات فیزیکوشیمیایی و حسی کیک معنیدار بوده است. کمترین افت وزنی (2/19 درصد)، تخلخل (5/19 درصد) و بیشترین مقدار دانسیته (5/0 گرم بر سانتیمتر مکعب)، تیرگی رنگ پوسته و بافت کیک (بهترتیب 47/32 و 64/35) مربوط به سطح جایگزینی 100 درصد بود. در این تحقیق، اثرات شیره خرما بهعنوان جایگزین شکر (در چهار سطح 25، 50، 75 و 100 درصد) بر ویژگیهای فیزیکوشیمیایی (افت وزنی،pH، تخلخل، دانسیته، رطوبت، سفتی بافت، رنگ پوسته و رنگ بافت) و حسی (رنگ پوسته، بافت، طعم و پذیرش کلی) کیک فنجانی مورد بررسی قرار گرفت. 

مشاهدات نشان داد که با افزایش درصد شیره خرما در فرمولاسیون کیک، افت وزنی، pH، تخلخل، روشنی، زردی و امتیازات حسی کاهش و دانسیته، رطوبت، سفتی بافت و قرمزی افزایش یافت. از بین جدایههای مورد بررسی سویه­های مختلف پدیوکوکوس و لاکتوباسیلوس ویژگی­های پروبیوتیکی خوبی نشان دادندنتایج نشان داد که باکتریهای اسید لاکتیک به عنوان بخشی از جمعیّت میکروبی اولیه بر روی سبزیها حضور داشتند. امروزه، تمایل افراد به مصرف غذای سالم و با کیفیت موجب شده است تا تولیدکنندگان مواد غذایی، در فرمولاسیون مواد غذایی از مواد اولیه طبیعی با خواص عملکردی مطلوب استفاده کنند. سرزمین عطر و طعم چاشنا انواع اسانس های میوه ای را با بهترین کیفیت و رایحه های نافذ در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهد. اسانس بسته به نوع آن در مصارف دارویی نیز استفاده می شود. نیز میتوان از اسانس های آن استفاده کرد. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد. مواد آرایشی گیاهی و طبیعی اصطلاحی کلی است که برای تهیه و تهویه خارجی و زیبایی بدن به کار می رود . صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی بدون شک راه درازی را از مس و سنگ معدن سرب که مصریان باستان برای ایجاد ابتدایی ترین اشکال آرایش مورد استفاده قرار می دادند، طی کرده است.

بیشتر بخوانید:

https://irchem.ir/laboratory/




  • تاریخ ارسال : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 ساعت: 12:13
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()

مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 30
            کل نظرات کل نظرات : 0
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 45
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 5
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
            آي پي امروز آي پي امروز : 15
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
            بازدید هفته بازدید هفته : 439
            بازدید ماه بازدید ماه : 4433
            بازدید سال بازدید سال : 27114
            بازدید کلی بازدید کلی : 111486

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 3.147.54.6
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            تبادل لینک هوشمند

            تبادل لینک هوشمند

              تبادل لینک هوشمند

              برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خبر و آدرس khoramnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






              خبرنامه

              خبرنامه

                براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



                آخرین نطرات کاربران

                آخرین نطرات کاربران

                  درباره ما

                    به وبلاگ من خوش آمدید

                  کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به خبر بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                  قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف